23948sdkhjf

Hallå där...Eva Berglie, kommunikationschef på Abba Seafood

Ni startar en tävling där konsumenterna får designa utseendet på Kalles kaviartub, vad vinner ni på det?

– Vi tycker att det är kul att under en begränsad period ändra utseendet på tuben. Det finns ett stort intresse för design och särskilt förpackningsdesign och därför tror vi att allt som har med förpackningen att göra kan skapa ett intresse hos trogna Kalleälskare. De tycker säkert att det är roligt att få se sitt verk i produktion.Ni lanserade Kalles kaviar med banansmak, hur går det för de nya smakerna?– Banankalles är nedlagd. Däremot går det bra för Kalles randiga, som innehåller ränder av färskost. Det går också bra för Kalles prickiga som är färskost med prickar av kaviar. De sorterna är bra för nybörjare som inte är så vana att äta kaviar. De tar delar av försäljningen av originalkaviaren.Hur ser kaviartrenden?– Jag har svårt att uttala mig generellt för jag har inte de siffrorna. Men intresset för kaviar minskar absolut inte. Det kan man se på Facebook där det har bildats en särskild grupp för Kalles kaviar.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062