23948sdkhjf

Äkta vara lyfter försäljningen

Produkter som försetts med märkningen ”Äkta vara” har ökat sin försäljning med 19,1 procent i jämförbara butiker.  Totalt, räknat på alla butiker, är ökningen drygt 30 procent.

Det skriver Bergendahls, ägare till City Gross, i ett pressmeddelande. Efter diskussion med Livsmedelsverket och miljökontoret i Hässleholm, där Bergendahls har sitt säte, har man gjort en del justeringar i vad begreppet Äkta vara står för.Kritiken mot märkningen har bland annat gått ut på att det inte går att märka upp en produkt utifrån vad den inte innehåller.– Många leverantörer undrar om deras produkter kan märkas med Äkta vara. De har en väldigt pragmatisk inställning och ser bara möjligheter, säger Carola Grahn, projektledare på City Gross i pressmeddelandet.Bergendahls skriver vidare att leverantören inte betalar något för märkningen. City Gross betalar istället en fast avgift till föreningen Äkta vara för deras arbete.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063