23948sdkhjf

Icas rykte reparerat

Ica är Sveriges sjunde mest ansedda företag, enligt en mätning från Nordic Brand Academy. Därmed är Ica tillbaka på samma nivå som innan köttfärsskandalen.

Ica är också det svenska företag som ökat sitt anseende mest under året, enligt mätningen; en ökning av index med 10,0 till 74,7 (av maximala 100).– Ica låg tvåa 2006 och trea 2007, innan man rasade till 34:e plats i fjol. Ica har verkligen lyckats komma igen på ett bra sätt efter krisen. Man har levererat i den dagliga kontakten med kunderna, säger Tony Apéria vid Nordic Brand Academy.Coop är näst bästa dagligvarukedja, men ligger bara på 23:e plats med ett index på 68,6, vilket är ok men inte bra. Lidl hamnar på 49:e plats.Värt att notera är att varken Axfood eller någon av företagets kedjor Hemköp och Willys finns med på 50-i-topp-listan.Toppar listan med starkast anseende i Sverige gör Ikea, Google och Apoteket.Följande företag ur dagligvarubranschen finns på Nordic Brand Academys lista:7. Ica8. Arla Foods10. Fazer16. Cloetta23. Coop36. Coca-Cola49. LidlJanne Pettersson

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063