Hallå….Rickard Meurlin, marknadsansvarig på 7-Eleven
– Ja, det ger ett mervärde och det är för att man lätt ska hitta en butik om man har det behovet.Hittar inte kunderna till era butiker?– Jo, generellt så gör de det men vi har utvecklat vårt butiksnät ganska ordentligt och i år har vi etablerat våra butiker på Shells bensinstationer.Innebär det att kunderna får hänvisning till närmaste Shell?– Ja det kan det innebära för i själva funktionen är alla butiker synliga. I dag har vi 77 butiker i hela landet men snart kommer vi ha totalt 115 butiker.Kommer ni öka försäljningen nu?– Det blir nog inte så direkt markant för det är inte så många kunder som har en iPhone. Men vi ökar medvetenheten om våra butiker och det ger ett mervärde för kunderna.Vilka kunder kommer använda sig av funktionen?– Det blir nog relativt unga kunder. Men här hos oss talar vi inte så mycket om ålder utam om hur ung man känner sig. Vi ser det här som en väg att hitta nya sätt att kommunicera med våra kunder.Camilla Myrsten