23948sdkhjf

Optimism bland handlare trots kris

Optimismen bland handlare stärks för tredje månaden i rad, visar handelsbarometern för mars månad, från Svensk Handel.

Många handlare tror mer på den egna butikens försäljningsökning än på handeln i stort, visar undersökningen.– Trots finanskrisen och varsel uppger många att man kommer att fortsätta

handla varor ungefär som tidigare och man drar ner på resor och restaurangbesök,

säger Yvonne Ingman, vice vd för Svensk Handel, i ett pressmeddelande.Påsken närmar sig och den rankas som nummer två bland årets högtider.– Den stundande påskhelgen kommer snart som en stärkande injektion till försäljningen. För dagligvaruhandeln är påsken traditionellt en synnerligen viktig försäljningsperiod. Påsken har dessutom klättrat upp från tredje till andra plats när handlarpanelen rangordnar sina viktigaste högtider. För ett år sedan ansåg handlarna att midsommar var viktigare för försäljningen än påsk, säger Yvonne Ingman.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078