Hallå...Mats Sjödahl, inköpsdirektör på Axfood
– Det innebär att vi ska samarbeta i förpackningsanläggningen men det är fortfarande vi här på Axfood som köper in själva köttet, på samma sätt som tidigare.Ni ska satsa på produkter som sticker ut, har du något exempel?– Inte än, vi håller på att ta fram det så jag har inte alla detaljer. Men det kan innebära ett större och bredare grillsortiment till sommaren.Kommer förpackningarna sticka ut också?– Nej, det blir de traditionella förpackningarna som gäller men vi kommer sätta en ny etikett på dem.Vad tjänar ni på det här?– Vi vinner en möjlighet att bredda vårt sortiment alla dagar i veckan. De som vinner mest är de mindre butikerna som kan få alla varor alla dagar i veckan, vilket de inte kunnat få tidigare. De kan koncentrera sig på att sälja och så fixar vi resten. Vi räknar förstås med att kunna sälja mer kött på det här viset. Men jag har inga siffror än.Camilla Myrsten