23948sdkhjf

Tuff priskoll i Norge

I Norge håller dagligvaruhandelns aktörer ordentlig koll på varandra. Just nu är kampen hård mellan Norgesgruppens Kiwikoncept och Rema om platsen som billigaste kedjan. Men att allt för närgånget syna priser är inte alltid välkommet.

Det fick Maxis personal i Strømmen Storcenter utanför Oslo erfara nyligen. När de gick till sin lokala Remakonkurrent hann de bara med att anteckna ett fåtal priser. Därefter blev de, enligt egen utsago, utslängda.Men chefen i Remabutiken, Per Erik Melien, säger till tidningen Dagens Næringsliv att det hela inte var så dramatiskt.– Självklart är det inget problem för oss att konkurrenter kollar priser. Vi är inget öststatsland, priserna är inte hemliga. Problemet i det här fallet var att de två besökarna från Ica tog upp tiden för vår personal. Och de blev inte utslängda.Kanske var Rema lite extra känsliga eftersom en undersökning i Trondheim nyligen kom fram till att Kiwi var hela 65 kronor billigare på matkassen, rapporterar branschtidningen Dagligvarehandelen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.049