Hallå…Björn Krasse, vd för Glitter
– Under december ökade vi i jämförbara butiker med fyra procent och samtidigt backade branschen med sju procent.Hur känns det?Det känns fantastiskt kul och det bekräftar att vårt förändringsarbete har burit frukt. Det är verkligen stimulerande.En förändring är att du har tillträtt som vd men vad har ni gjort mer?– Vi har skapat en ny struktur i vår organisation och vi har börjat med nya prioriteringar. Vi har också minskat våra kostnader samtidigt som vi har höjt modegraden på delar av sortimentet. Vi har också höjt kvaliteten på sortimentet.Är det glitter vi vill ha när vi känner av de svåra tiderna?– Det är ett billigt nöje och jag tror att det handlar om att den svenska kvinnan alltmer vågar använda bijouterier. På sydligare breddgrader vågar kvinnorna det i högre grad. Om man jämför med Polen så är det stor skillnad men vi ser en ökning i Sverige.Hur ser du på utvecklingen under innevarande år?– Jag tror på en ökning men jag har inga exakta siffror på hur mycket. Camilla Myrsten