23948sdkhjf

Hallå…Ulrica Hellström, marknadschef på Fjällbrynt

Du jobbar med marknadsföring av Fjällbrynt messmör, är det en produkt som ökar?

– Nej det kan man knappast säga. Vi har en ganska hög ålder på vår största målgrupp och det är främst åldrarna 30-50 år som köper den. Visst finns det barnfamiljer som köper den men ska man vara krass så är det mest pensionärer för det är ett väldigt billigt pålägg.Är försäljningen geografiskt betingad?– Ja, det finns ett mellansvenskt bälte i höjd med Jämtland och Dalarna där vi säljer mycket. I norr och söder säljer vi mindre. Kommer de tuffa tiderna att gynna försäljningen? – Absolut, det hoppas vi på. Vi är helägda av Milko och tidigare har produkten kommit i skymundan. Men nu ska produkten komma mer i fokus för i Fjällbrynt AB har vi fått vår egen marknadsföring och säljkår. Det är kul för produkten har funnits sedan 1939 och den behöver vitaliseras. Det är inte en produkt som folk tycker sisådär om utan det är så att man antingen älskar eller hatar den. Nu gäller det att hitta en produkt som tilltalar en bred målgrupp och i vårt kök håller vi på med att koka och prova för att få fram det.Vad står mes för i messmör?– Jag vet inte riktigt det men det är väl en beteckning ungefär som fil. Det står i alla fall inte för mes i betydelsen tönt.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078