23948sdkhjf

Hallå där... Charlotte Hagö, kommunikationschef hos Pågen

Förväntar ni er ökad försäljning 2009?

– Ja, det gör vi. Vi har starka nyheter på gång, och vi har investerat mycket i bagerierna och i säljkåren. Vi känner oss redo. Den kraftiga konjunkturnedgången kan givetvis påverka hur den totala brödmarknaden utvecklas.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mer av 2009?– Vi tror på fortsatt hälsomedvetenhet, men vi vet att i kristider vill folk unna sig lite lyx, vilket kan ge ett uppsving på premiumsegmentet och kaffebröd.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mindre av 2009?– Produkter utan tydlig fördel - smak, nytta eller både och - för konsumenten kommer att få det svårare när man blir mer omsorgsfull i sina val.Vilka starka trender eller omvärldsfaktorer tror ni kommer att få störst påverkan på 2009 års försäljning?– Lågkonjunkturen, miljöfrågorna och innehållsdebatten, frågan om vad som finns i vår mat.Janne Pettersson

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063