23948sdkhjf

Carrefour ökar mest på mindre butiker

Franska detaljhandelsföretaget Carrefour ökade sin försäljning med 6,8 procent under tredje kvartalet. Räknat på årets första nio månader var uppgången 8,0 procent, allt räknat i konstanta växelkurser.

Försäljningen på hemmamarknaden steg med 3,5 procent i tredje kvartalet. På marknaderna utanför Europa var ökningen 15,8 procent.44 procent av Carrefours försäljning sker i Frankrike, 37 procent i övriga Europa och resten i Asien och Latinamerika.I Frankrike är det supermarketkoncepten som utvecklas bäst. På nio månader var utvecklingen där +5,4 procent medan stormarknaderna ökade med 2,2. I det tredje kvartalet skedde en utjämning, +4,1 på supermarket och 3,5 på stormarknader.Drygt hälften av Carrefours försäljning i Frankrike kommer från stormarknaderna. Supermarket står för en fjärdedel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062