23948sdkhjf

Procter skippar handeln

Konsumentvarukoncernen Procter & Gamble, ägare till bland annat Ariel, Gillette, Pampers och Yes, säljer varor direkt till konsument via internet. På sikt slår detta mot handeln och kan ses som ett motdrag mot kedjornas egna varumärken.

Det skriver Financial Times i en artikel som handlar om sajten theessentials.comDär säljs också Brauns hushållsmaskiner, ett annat av Procter & Gambles , P&G, varumärken.En juridisk uppdelning har dock gjorts, sajten drivs av en tredje part men har P&G som avsändare. vilket också tydligt framgår på hemsidan.Men Paul Fox, talesman för P&G, säger till tidningen att man betraktar theessential.com som vilken handlare som helst som köper produkter av företaget.Fast det är ingen hemlighet i branschen att stora leverantörer, speciellt när det gäller dyrare produkter som hemelektronik och konfektion, jobbar allt mer intensivt med att hitta vägar förbi handeln.I kosmetikbranschen har L`Oréal och Estée Lauder redan liknade sajter uppe. Och Kellogg har ett samarbete med internethandeln Amazon när det gäller försäljning av storköksförpackningar.Kolla sajten här:Procters nätförsäljning

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064