23948sdkhjf

Hallå…Mathias Ivarsson, marknadschef på City Gross

Du har blivit utsedd till årets bästa marknadschef inom livsmedelsbranschen, hur känns det?

– Det känns jättebra och oerhört roligt. Jag visste att jag var nominerad och jag fick reda på det i går kväll på Berns. Vi var tre som konkurrerade på slutet och jag kunde inte på något sätt vara säker på att vinna. Men så blev det.Vet du varför du fick priset?– Det sägs att det hänger ihop med att vi har ökat vår erinran mest i förhållande till investerade medel men sedan är det nog andra faktorer som spelar in. Jag tror att det påverkar att vi vågar sticka ut och strävar efter att vara annorlunda. Vi är trots allt en ganska liten aktör. Hur mäter man erinran?– Det vet jag faktiskt inte, det är tidningen Resumé som sitter inne med den kunskapen. De räknar ut det på något vis och har gjort det tre år i rad nu.Ni befinner er i en stark etableringsfas. Tror du att det har påverkat?– Ja, det tror jag att det kan ha gjort. Vi öppnar vår tjugoandra butik i höst och sedan flyter det på ganska rejält. Vi öppnar ett antal nya butiker under våren och sedan planerar vi flera nyöppningar även i höst men jag kan inte säga på rak arm hur många det blir.Var det svårt att få in Mat-Tina i boet?– Nej, det var det inte. Det var inte jag ensam som stod för det och ska man vara ärlig så bygger det på Tinas egen idé. Hon tycker att det är svårt för svenska konsumenter att handla på rätt sätt. De köper samma varje gång och är rädda för att prova något nytt. Hennes uppgift är att visa konsumenterna hur man kan göra. Det är väldigt roligt för hon brinner verkligen för sin uppgift och vi ser henne som vår matambassadör.Vad får du i pris och vad ska du göra med det?– Det blir inga pengar eller så, utan jag får ett diplom. Det ska jag ta hem och sätta på mitt hemmakontor. När jag tittar på det kan jag tänka på att vi måste fortsätta att vara annorlunda och sticka ut.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078