23948sdkhjf

Hallå…Michael Westin, vd för Privab

Ni lanserar ett nytt koncept för lösgodis till dagligvaruhandeln. Godisprinsen köptes nyligen upp, hur ser du på konkurrenssituationen?

– När vi startade det här hade vi inte en aning om den affären. Men oavsett det så såg vi en möjlighet att komma in på lösgodismarknaden. Även om det fanns en konkurrenssituation så behövs ett nytt koncept på marknaden.Vad är unikt med ert koncept?– Det är att det har en ny layout. Sen är det helt unikt att vi har ett mer hygieniskt koncept eftersom vi stoppar in helt nya tråg i burken och det är vi helt ensamma om. En annan liten bra detalj är att luckan håller sig öppen i 30 sekunder efter att kunden stuckit in handen och det innebär att man inte behöver få luckan på sig. Sedan har vi valt att arbeta med riktiga varumärken och inte med emv. Det innebär att vi har godis från både Cloetta och Leaf i våra ställ.Hur har introduktionen gått?– Den har gått jättebra. I dag har vi cirka 70 dagligvarubutiker och när jag skrev vår pressrelease för några dagar sedan hade vi 55. Så snabbt går det.Vad har ni för framtidsplaner?– Vi har funnits i sju år och har levererat godis till servicehandeln men nu tar vi ett nytt steg mot dagligvaruhandeln. Vi hoppas att få in en kedja att leverera till under nästa år. Vi tror att vi kommer ha 200 butiker under nästa år utöver kedjan och det innebär en marknadsandel på 15 procent. Innan det här året är slut räknar vi med 100 butiker. Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078