23948sdkhjf

Hallå…Pehr Salomonsson, marknadschef på Lecora

Ni säljer rullpackade rätter. Tror du på en ökning när vi går mot sämre tider?

– Ja, vi minskar inte i alla fall, det är helt klart.Säljer ni inte mer?– Jo, om man jämför med förra året så är det en klar ökning. Det är mycket mer som har gått ut nu i år, jämfört med då. Men det är andra faktorer som påverkar också, exempelvis om någon konkurrent har slutat med tillverkning av någonting. Om man ska dra slutsatser av krisen i världen så kan det vara svårt nu. Det är lite för tidigt för det men klart är att det inte blir en minskning.Vad köper folk helst i dåliga tider?– De köper klassisk husmanskost som exempelvis stuvad spenat eller risgrynsgröt. Ärtsoppan tror jag också starkt på.Hur har det gått för rullpackad mat under de goda åren?– Det rullar iväg då också och håller en jämn linje. Vi kan se toppar ibland men då är de oftast säsongsbetonade. Som att man vill ha risgrynsgröt till jul. Generellt sett ser vi en stor ökning på färdiglagad mat och den kommer nog inte vika för de dåliga tiderna.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078