23948sdkhjf

Burgarkung etablerar sig med Lidl

Hamburgerkedjan Burger King inleder en sametablering med Lidl och första stället för samkörning blir Lidl på Landskronavägen i Helsingborg.

Om samarbetet faller väl ut kan flera sametableingar bli aktuella.– Vi säljer färdiglagad mat och de säljer mat som man äter lite senare.

Vi tror att vi båda kan tjäna på detta genom att vi kan utnyttja

varandras kundströmmar, säger Stefan Eriksson, nordenchef på Burger

King, till Dagens media.. På Nordic Brand Academy är man skeptiska till samarbetet för i företagets mätningar av varumärkens anseende hamnar

Lidl i botten. – Ur Burger Kings perspektiv borde det finnas någon som kunde hjälpa till

att ladda varumärket positivt. Lidls varumärke är oerhört svagt och

förknippas med dålig personalpolitik, billiga produkter och låg

kvalitét, säger Tony Apéria, grundare av Nordic Brand Academy till tidningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062