23948sdkhjf

Hallå… Åsa-Li Wrethagen, marknadschef på Nordic Bakeoff

Ni gör tillsammans med 7-Eleven en kampanj där ni skänker 50 öre per såld lussekatt till Stadsmissionen. Varför samarbetar ni med just dem?

– Vi har länge varit leverantörer på bakeoffprodukter och vi kom tillsammans på idén. Är det svåradministrerat?– Nej, det är det inte. Vi har först gjort en upphandling för att veta hur mycket vi planerar att sälja och sedan sätter vi av hälften var. Vad ska pengarna användas till?– De ska gå till Stadsmissionen i Göteborg, Stockholm och Malmö och det handlar inte om något speciellt projekt utan vi sponsrar hela deras verksamhet.Varför valde ni Stadsmissionen?– De har en vettig organisation och de har funnits länge. Vi tycker att de arbetar för en bra sak.Är det nytt för er att satsa på välgörenhet?– Nej, det är det inte vi gör det varje år. Tidigare har vi sponsrat ungdomsverksamhet genom exempelvis idrott.Tror du att ni kommer att sälja fler lussebullar på det här viset?– Jag hoppas på det och jag tror att många tycker att det är en bra sak och köper lussekatter om de vet att det går till välgörande ändamål så detta är en vinn/vinn-situation, som jag ser det.Varför satsar ni på just lussebullar?– Det är en bra kampanjprodukt som säljs under en tidsbegränsad period och därför är det lätt att göra uppföljningar. Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062