23948sdkhjf

Delicato-kampanjen bättre än väntat

Under hösten presenterades Delicatos kampanj med utomhusreklam, producerad av reklambyrån Ogilvy. Enligt vd Peter Larsson har effekten blivit bättre än väntat.

Totalt har kampanjen kostat drygt 5 miljoner kronor och den har varit en stor succé, säger han till tidningen Resumé.


– Försäljningen har varit fantastiskt positiv, inte minst kopplat till

den senaste fasen. Garanterat fri från fullkorn har dragit väldigt

mycket fokus och har blivit budskapet i kampanjen, säger han. Det är en

bra kommunikativ kampanj och vi har ett bra försäljningsprogram. Det

återstår att se vad den långsiktiga effekten blir. Men vi har lyckats

väldigt bra hittills. Jag hade inte vågat tro att det skulle gå så här

bra, fortsätter han.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063