23948sdkhjf

Fullt ös på mässan i Sollentuna

180 utställare hade laddat upp  i montrarna  på  mässan Butiksleverantör, i Sollentuna som inleddes på onsdagen. Och det blev snabbt kö vid ingångarna.

Allt från städmaskiner, kundvagnstruckar till betalsystem

och kylplattor som möjliggör säljaktiviteter på frukt och grönt visas upp.


- Mer utställare än tidigare och mer tryck, var de spontana

kommentarerna från de första besökarna.


Lars-Erik Sjöberg från Exact i butik var en de utställare

som hade många besök i montern där han visade det senaste på kundvagnsfronten. Han känner att

vagnarna ligger i tiden.


-_ Ti –Tidigare var det med kundvagnar som med bilar – Sverige

hade Europas äldsta vagnpark. Men nu har det svängt. Efter år då

investeringar i kyla, returautomater och

belysning kommit högst upp på butikernas prioriteringar verkar det vara vår tur, säger han.


Och för de intresserade upprepade han det bästa

säljargumentet – kundvagnen är det första du möter vid ditt besök i butiken, den

följer med dig hela vägen och blir oftast också det sista intrycket av affärenn.


Bärkassarna blir allt mer exklusiva. Det handlar

då inte om de plastvarianterna som dagligvarubutikerna säljer till

kunderna utan

de som används av företag för att marknadsföra produkterna. I dag blir

de allt

mer given del av event, produktlanseringar och mässor.


Mariella Zallbo Lundgren från Yrkesprodukter berättar att

kravet idag är att de ska hålla riktigt länge. Vissa av dem blir mer av väskor

än kassar.


I Fri Köpenskaps egen monter får besökarna arbeta på ackord.

För här har alla chansen att bli mässans verkliga gitarrgud. Med hjälp av en

TV-skärm, sinnrikt dataprogram och gitarrer modell mindre går det att bevisa

både taktkänsla och fingerfärdighet. Efter en något trög start har allt fler vågat sig fram.


Om du ska på mässan i eftermiddag eller i morgon, besök oss

i monter G:13 och G:15 och rocka loss.


Text: Lasse Thulin


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08