23948sdkhjf

Nytt kinesiskt-japanskt butikssamarbete

Kinas ledande dagligvarukedja, Lianhua Supermarkets, startar ett försäljnings- och inköpssamarbete med japanska Izumiya.

Samarbetet innebär bland annat att de båda kedjorna ska sälja varandras produkter.

Lianhuas styrelseordförande Wang Zongnan betonar att samarbetet inte enbart stärker medvetenheten om varumärken och ger fler produkter i hyllorna.

- Det stärker också vårt samarbete inom logistik och distribution, företagsledning, informationsutbyte och human resources. Det här är centralt för att förbättra våra verkliga fördelar, kompetens och möjligheter i konkurrensen med internationella spelare, säger han enligt Planet Retail.

Det han syftar på är kedjor som Wal-Mart, Carrefour och Metro, som alla investerar aggressivt för att vinna kampen om den snabbt växande och lönsamma kinesiska dagligvarumarknaden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063