23948sdkhjf

Pågen årets marknadsförare

Pågen, med vd Mats Hallkvist och varumärkesansvarige Georg Kittel i spetsen, har utsetts till Årets Marknadsförare 2003. Bakom utnämningen står Sveriges Marknadsförbund.

- Det är alltid en omfattande urvalsprocess bakom beslutet om vilket företag eller organisation som ska utnämnas till årets marknadsförare. Bidragen är av de mest skilda slag men centralt för juryns bedömning är att vinnaren ska visa ett gott exempel på såväl etisk och som effektiv marknadsföring, säger Marianne Reuterskiöld, vd för Sveriges Marknadsförbund, till tidningen Resumé.

Juryns motivering lyder: "Pågen har framgångsrikt genomfört ett omprofileringsarbete inom företagsgruppen och därvid skickligt kombinerat proaktiv intern marknadsföring med en klar varumärkesstrategi."

Bakgrunden är att Pågen och Pååls slogs ihop för tre år sedan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066