23948sdkhjf

"Kan bli 100 Ica-filmer till"

Nu har Ica spelat in 100 Ica-reklamfilmer med handlaren Stig och de andra karaktärerna. Kvinnan bakom de uppmärksammade och prisbelönta filmerna är Icas marknadsdirektör Ingrid Jonasson Blank som kan tänka sig att spela in 100 filmer till.

- Vi har hittat ett sätt att kommunicera med kunden. Så länge filmerna förmedlar den känslan vi vill till våra kunder och vi ser att de faktiskt genererar försäljning, fortsätter vi. Den första som tröttnar är nog jag, säger Ingrid Jonasson Blank till Dagens Industri.

Ingrid Jonasson Blank planerar inte att ändra detta vinnarkoncept. - Eftersom vi sänder samma film i bara sex dagar, kan vi med små förändringar göra ett slags serie där kunden kan förvänta sig att det händer någonting nytt. Det behöver inte vara några stora dramatiska saker, utan det räcker med något litet, säger hon till tidningen.Efter första halvåret 2003 uppgick Icas sammanlagda medieköp till 252 miljoner kronor. Men Ingrid Jonasson Blank är förtegen om hur mycket pengar Ica-filmerna har kostat. - Det är inte så mycket som man kan tro. Eftersom uppmärksamheten runt vår reklam är så mycket större än vad den har varit tidigare, kan man kanske tro att den kostat mer, men tvärtom är det så att investeringarna totalt sett är mindre nu. Vi har kunnat effektivisera vår mediebudget sedan vi började med de här filmerna, säger hon till DI.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063