23948sdkhjf

Europa och USA störst på EMV

Europa fortsätter att ligga i topp vad gäller andelen EMV, egna märkesvaror, av detaljhandels totala omsättning (22 procent) med Nordamerika på andra plats (16 procent).

Över 95 procent av EMV-försäljningen finns i Europa och i Nordamerika, visar en rapport från marknadsundersökningsföretaget ACNielsen.

Schweiz är det land som har den högsta andelen EMV, 38 procent. Men EMV är på stark framåtmarsch även i andra delar av världen i takt med globaliseringen.

Allt fler högkvalitetsprodukter kommer att erbjudas framöver, enligt rapporten.

– Utvecklingen kommer att fortsätta i och med att detaljhandlare blir mer och mer raffinerade marknadsförare och fortsätter att expandera på nya marknader. Samtidigt som de egna varumärkenas kännetecken ”lågpris – storpack” alltid kommer att finnas kommer detaljhandlare även att fortsätta att förlita sig på styrkan i egna varumärken genom att erbjuda ännu fler förmånligt prissatta, högkvalitativa produkter, säger Jane Perrin, ACNielsens verkställande direktör för Global Services som står bakom undersökningen.

– Varumärkesproducenter kommer att se de egna varumärkena som ett växande konkurrensbetonat hot på den globala marknadsplatsen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078