23948sdkhjf

Ännu ett pris för Absolut

Vin & Sprit har fått Signumpriset för sin goda vård av varumärket Absolut.

- Det är ett erkännande att varumärkesvård är viktigt, säger Eva Kempe Forsberg, marknadsdirektör för Absolut på Vin & Sprit, till Svenska Dagbladet.

Absolut Company, bolaget bakom Vin & Sprits storsäljande vodkamärke, investerar varje år stora summor, bland annat för att se till att logon och flaskans form känns modern. Ständigt görs små detaljförändringar, som inte syns vid första anblick, men på sikt syns skillnaderna.

- Ställer man flaskan vi hade för 20 år sedan med den som vi använder i dag syns skillnaderna tydligt. Väntar man för länge med att modernisera blir omgörningen alltför drastisk när det väl är dags, säger Eva Kempe Forsberg till tidningen.

Absolut började att säljas för 23 år sedan. I dag säljs 68 miljoner liter sprit årligen på 125 marknader, varav USA är den största. All sprit tillverkas i Åhus.

Absolut har givit Vin & Sprit omkring 300 priser för sin marknadsföring, skriver tidningen. Signumpriset delades ut i samband med Varumärkesdagen som patent- och varumärkesbyrån Groth & Co. anordnade i förra veckan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109