23948sdkhjf

Nykomling i colakriget

Produktkriget mellan Coca-Cola och Pepsi rasar nu för fullt, med lanseringar av nyheter på båda håll. In i denna konkurrens ger sig nu en tredje aktör, Dr Pepper.

Coca-Cola inledde med att avisera en ny vaniljcola, samtidigt som Pepsi sjösatte Pepsi Twist med citronsmak och dessutom presenterade sin blåärgade Pepsi Blue med bärsmak, som kommer i augusti.

Nu vill inte företaget som gör världens äldsta läskedryck, Dr Pepper, vara sämre utan lanserar en ny smakvariant, Red Fusion. Det är första nylanseringen i företagets 117-åriga historia, enligt CNN Money.

Dr Pepper är inte så känt utanför USA, där det dock är det tredje största colamärket vid sidan av Coca-Cola och Pepsi med 16 procent av marknaden. Dr Pepper gick ihop med Seven Up 1986 och blev därefter uppköpt av den brittiska läskedrycksjätten Cadbury Schweppes 1995.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063