23948sdkhjf

Pricer dumpar återförsäljare – och flyttar fram årsstämman

Pricer byter marknadsstrategi och bygger just nu upp ett eget team för direktförsäljning i Norden och Baltikum för att etablera djupare partnerskap.

Prismärkningsbolaget Pricer dumpar sina återförsäljare och kommer framöver istället att själva driva direkt försäljning mot kunder i Norden och Baltikum. Det framgår av ett pressmeddelande.

Den ändrade marknadsstrategin kommer från en ökad efterfrågan hos stora detaljhandelskedjor om att vilja ha ett djupare partnerskap med bolaget. På Pricer tror man att ändringen kommer leda till ett smidigare samarbete, mer anpassade lösningar och en över lag bättre kundupplevelse.

– Just nu bygger vi upp ett dedikerat team som ska fokusera på de här regionerna så att vi kan stötta våra befintliga kunder på bästa sätt, men också tillvarata de betydande möjligheter vi ser att på sikt öka både försäljning och lönsamhet på dessa marknader, säger vd Magnus Larsson.

Pricer meddelar också att bolagets styrelse drar tillbaka kallelsen till årsstämman som var planerad att genomföras den 13 maj.

Skälet som anges är att vissa större aktieägare framfört önskemål om att styrelsen lägger fram förslag till nya riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare. Årsstämman flyttas därför fram till den 23 maj.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065