23948sdkhjf

Volymminskning men branschen ser inga spår av bojkotten

Försäljningen i dagligvaruhandeln minskade med 0,3 procent under mars 2025, jämfört med samma period i fjol. Det visar Svensk Dagligvaruhandels Dagligvaruindex.
Kalendereffekten för mars beräknas till -4,4 procent, vilket beror på att påsken infaller i april i år men inföll i mars i fjol. Den kalenderkorrigerade försäljningsutvecklingen uppgick därmed till 4,1 procent under mars månad.

SCB:s KPI för mars uppgick till 5,4 procent. Det gör att den prisjusterade försäljningsutvecklingen i dagligvaruhandeln k...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079