Svenskt Kvalitetsindex har undersökt dagligvaruhandeln sedan 1989, men gjorde ett långt uppehåll mellan 2011 och 2024.
Kundnöjdheten går ner i år men ligger fortsatt på en godkänd nivå trots inflation och höjda matpriser, skriver Svenskt Kvalitetsindex i ett pressmeddelande.
Nöjdhetsindex föll från förra årets höga 70,9 till 67,0.
Mycket har hän...
Lidl kvar i topp – Willys tappar mark i ny mätning
Lidl är fortfarande den kedja som har mest nöjda kunder, medan Willys tappar mark. Hela dagligvaruhandeln faller i Svenskt Kvalitetsindex mätning av kundnöjdhet.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration