Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.
Matpriserna är åter i hetluften. På sociala medier planeras en bojkott av dagligvarukedjorna nästa vecka. När kostnader skenar påverkas alla, och känslan av maktlöshet skapar ett behov av att utkräva ansvar. Men att rikta udden mot butikerna är som att beskylla termomete...
Karin Brynell om bojkotten: Det här kan branschen göra
Låt oss bygga förtroende lokalt när priserna stiger globalt, skriver Karin Brynell, vd för Svensk Dagligvaruhandel, och tipsar i sin krönika om tre saker som branschen kan göra när nu matpriserna stiger igen.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration