Willys organiserar om – de landar nya topproller

Willys gör om i organisationen. När tidigare marknadschefen Patrick Grabenbauer utsågs till vd för City Gross i höstas beslöt man att dela upp den tidigare marknadsavdelningen i två.
Den ena blir en strategi- och affärsutvecklingsavdelning, med ansvar för e-handel, kundprogram, strategi och digital utveckling. Chef för den avdelningen blir Shabnam Bolger, nuvarande e-handelschef på Willys.
Den andra blir en marknadsavdelning med ansvar för varumärke, marknad, kommunikation och hållbarhet. Där blir det Johanna Eurén, för tillfället kommunikationschef, som blir chef.
– Willys har högt ställda målsättningar för att fortsätta växa och ta marknadsandelar under kommande år. Rekryteringen av Shabnam och Johanna säkrar kontinuitet och med sina långa och breda erfarenheter inom bland annat digital utveckling, e-handel, kommunikation och varumärke blir de viktiga bidrag till att säkra fokus, skärpa och hög utvecklingstakt, säger Nicholas Pettersson, vd på Willys i ett pressmeddelande.
Den nya organisationen börjar att gälla från och med månadsskiftet.
Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.