23948sdkhjf

Ny studie: Matpriserna inte längre lika viktiga för kunderna

Ny undersökning visar på stora beteendeförändringar i matbutiken. Nu gäller det att vara snabbfotad som handlare och börja jobba med andra värden än pris, menar Yougovs analytiker.
Optimismen spirar bland de svenska konsumenterna. Allt färre svenskar bryr sig om risken för inflation, både vad gäller dagliga förnödenheter och inköp utanför hemmet. Det visar en färsk undersökning från Yougov.

– Svenska hushåll visar nu en betydligt större ekonomisk trygghet än tidigare. Nu kan vi officiellt säga att inflations- och prisöknings...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079