23948sdkhjf

Nya förutsättningar efter ECR-uppbrottet – ”Arbete som pågår”

Dagligvarukedjorna och deras leverantörer står inför en framtid där man inte längre samordnar produktlanseringar genom sina respektive branschorganisationer. 
I november avslöjade Fri Köpenskap att 2025 blir det sista året för samarbetet mellan branschorganisationerna Dagligvaruleverantörerna, DLF, och Svensk Dagligvaruhandel kring lanseringsfönster för nya produkter, det som kallas för ECR-tidsfönster. 

Det innebär att från och med 2026 kommer enskilda kedjor och leverantörer behöva etab...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094