Branschorganisationen Dagligvaruleverantörerna, DLF, kommer att lämna det branschsamarbete som etablerades med Svensk Dagligvaruhandel i början av 2000-talet kring lanseringsfönster för nya produkter, det som kallas för ECR-tidsfönster. Det meddelar vd:n Jörgen Friman i ett brev till DLF:s medlemmar.
”DLF har informerat Svensk Dagligvaruhandel om ...
DLF:s chockbesked: Vill säga upp avtalet om lanseringsfönster
DLF lämnar samarbetet med Svensk Dagligvaruhandel om produktlanseringar, det som kallas ECR-tidsfönster. Anledningen är oro för åtgärder från Konkurrensverket.
DLF:s vd Jörgen Friman har informerat om beslutet angående ECR-fönstren i ett vd-brev till organisationens medlemmar. Foto: DLF
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration