23948sdkhjf

DLF:s chockbesked: Vill säga upp avtalet om lanseringsfönster

DLF lämnar samarbetet med Svensk Dagligvaruhandel om produktlanseringar, det som kallas ECR-tidsfönster. Anledningen är oro för åtgärder från Konkurrensverket.  
Branschorganisationen Dagligvaruleverantörerna, DLF, kommer att lämna det branschsamarbete som etablerades med Svensk Dagligvaruhandel i början av 2000-talet kring lanseringsfönster för nya produkter, det som kallas för ECR-tidsfönster. Det meddelar vd:n Jörgen Friman i ett brev till DLF:s medlemmar.

”DLF har informerat Svensk Dagligvaruhandel om ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064