23948sdkhjf

Cheffelo infriar förväntningar – ökar omsättningen

Den tillväxt som matkassebolaget, där Linas Matkasse ingår, spådde inför andra kvartalet infrias. Cheffelo lyfter med 11,4 procent i kvartal två. 

E-handelsbolaget Cheffelo (före detta LMK) släpper en uppdatering för det andra kvartalet som visar en tillväxt i nettoomsättningen med 11,4 procent till 256,9 miljoner kronor (230,5).

”Tidpunkten för påsk påverkar jämförelsen av nettoomsättningen, eftersom påsken har en negativ effekt på försäljningen på grund av skollov och semesterresor. I år inföll påsken under den sista veckan av första kvartalet, medan den förra året inföll i början av andra kvartalet. När den sista veckan av första kvartalet inkluderas i analysen, och jämförs med samma period förra året, ökade nettoomsättningen med 7,6 procent i lokal valuta”, skriver bolaget.

Aktiva kunder under kvartalet var 64,8 tusen (64,6 Q2 2023).

Under det första halvåret steg nettoomsättningen med 5,3 procent till 545,7 miljoner kronor (518,4).

Fullständiga resultat för perioden kommer att publiceras den 20 augusti.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062