23948sdkhjf

Därför spår hon Coops undergång – ”Svårt att anpassa sig”

Konsums utveckling under 1900-talet speglar det svenska folkhemmets uppgång och fall. Det är en av slutsatserna i Sara Kristofferssons bok där hon undersöker hur en av Sveriges största koncerner kunde tappa sin särställning i landet.
Sara Kristoffersson är professor i designhistoria på Konstfack i Stockholm till vardags. Men i sitt författarskap har hon främst utforskat den bredare kulturhistoriska betydelsen hos svenska butikskedjor.

I sin första bok skrev hon om Ikeas koppling till Sverige och i sin senaste har hon fokuserat på Konsums historia under 1900-talet, ett varumärk...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125