Coop stärker medlemskapet – inleder samarbete med Folksam
– Vårt uppdrag är att ständigt öka värdet av medlemskapet i Coop. Det gör vi bland annat genom att möjliggöra intjäning av bonus - som kan användas till värdecheckar på mat, och därmed en lägre matkostnad, samt på attraktiva tjänster och varor som medlemmar konsumerar hos våra partners, kommenterar Anton Nyman chef medlem och partner på Coop Sverige i ett pressmeddelande.
Ett medlemserbjudande på försäkring har varit efterfrågat under flera år, menar Coop. Tillsammans har de båda bolagen fyra miljoner kunder.
– Vi är glada över samarbetet med Coop, som kundägda bolag delar vi många värderingar och ett starkt hållbarhetsfokus, med vår gemensamma storlek har vi möjlighet att göra stor skillnad. Att vi inom kort kommer kunna skapa ytterligare mervärde för våra kunder och medlemmar känns därför extra bra, säger Jens Wikström, chef affärsområde sak på Folksam.