Hemköp ska effektivisera den digitala skyltningen
Totalt omfattar avtalet cirka 220 butiker och ska resultera i ett nytt koncept med större fokus på affärsvärde insikter, data och analys.
– När vi gick in i det här projektet hade vi mycket tydliga ROI-krav tillsammans med behovet av att förnya oss. Genom att arbeta tillsammans med Zetadisplay är vi stolta över att ha flyttat fram gränserna för vad digital signage kan åstadkomma i detaljhandelsmiljöer och att vi utmanat etablerad praxis samt inför nya tillvägagångssätt, säger Ted Bergström, Hemköps marknadschef i ett pressmeddelande.
Hemköp och Zetadisplay har tillsammans gjort om sitt nätverk av digital signage-lösningar utefter Hemköps unika butikstyper. Genom att se över vilken typ av display man använder sig av, var den är placerad och vad den innehåller baserat på var kunden är i shoppingresan hoppas man kunna effektivisera sina budskap vilket ska ge betydande ROI.
– Detta har hjälpt oss att finslipa vår butiksmarknadsföringsstrategi genom optimerad teknisk uppsättning samt skapande av vassare innehåll och relevanta meddelanden som driver ökad försäljning. Det här projektet har verkligen gett oss många innovativa affärs- och marknadsföringsinsikter som vi nu siktar på att införa så snart som möjligt i alla våra butiker, förklarar Ted Bergström.