Sett över hela året ligger kampanjnivån fast. Under veckorna 1-47 gjorde kedjorna totalt 39 030 kampanjer, en liten ökning med 0,3 procent jämfört med förra året.
Under veckorna 37-47 går det dock att se tydligt att antalet kampanjer har minskat. 9 181 kampanjer under perioden innebär en minskning med 4,3 procent.
Antal kampanjer i dagligvaruh...
Så minskar kedjorna kampanjtrycket när kunderna handlar mer till extrapris
Nu minskar antalet kampanjer i dagligvaruhandeln. Den senaste tidens utveckling mot att konsumenterna handlar mer till kampanj- och extrapriser, har lett till att kedjorna dragit ner på kampanjaktiviteten.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration