23948sdkhjf

Matpriskollen: Störrre kontraster tvingar fram bättre erbjudanden

Det blir större kontraster mellan billigt och dyrt, vilket tvingar fram allt bättre erbjudanden, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i sin granskning av veckans kampanjer.
 Vilka kontraster. I ena änden höjs priserna på 4-pack laxfilé av bästa sort till 180 kronor. I den andra säljer Ica Supermarket 4-pack laxfilé för 59 kronor. Nu ska man framhålla att det nog är skillnad på fisk och fisk och att Ica satsar allt mer på starka priserbjudanden.

Ju mer high-low det är i branschen desto bättre blir konsumenten på ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125