23948sdkhjf

Matpriskollen: Förflyttningen mot extrapriser har accelererat

I veckans granskning av kedjornas kampanjer konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen att konsumenterna nu handlar allt mer till extrapris
Helt plötsligt har det nu gått upp för massan av konsumenter att dagligvaror blivit mycket dyrare. När baslivsmedel som mjölk, smör och ägg går upp mellan 25-40 procent undgår det ingen.

För allt som säljs fungerar utbuds- och efterfrågekurvorna. Högre pris ger lägre efterfrågan och lägre konsumtion. Men med påeldad ekonomi med 0-ränta och låga am...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11