Årets tidsskriftsbutik har utsetts: ”Satsa på kundvarven”
– Vi har utnyttjat våra kundvarv. Vi är en Kvantumbutik som är både stor och liten, och har anpassat kundvarven efter det. Mitt tips till andra butiker som vill vara starka inom sin tidskriftsavdelning är att tänka lite likadant, att ha ett kort och ett långt kundvarv. Om man har bra kundströmmar och konsumenter som spontanhandlar mycket, finns det möjligheter att utveckla sin tidningsavdelning, säger Daniel Åkerhage, butikschef på Ica Focus i Göteborg.
Juryns motivering:
”En imponerande avdelning med hög omsättning. Butiksledning och tidningsansvarig har satt fokus på bästa läget i butiken. En stadig utveckling försäljningsmässigt även på toppen av ett bra år. Nyckelord är lyhördhet för kundernas önskemål, ordning och reda i hyllan och välexponerat med både svenskt och internationellt."
Se listan på alla vinnarna på årets Dagligvarugala här.
Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.