23948sdkhjf

Förpackningars utseende påverkar köpviljan på nätet

Människor beter sig på liknande sätt i fysiska butiker och nätbutiker.  Precis som vi i fysiska butiker bedömer en produkt visuellt på hyllan bedömer vi produktbilderna i onlinehandeln.
Hanna Berg, docent vid Handelshögskolan i Stockholm, forskar om produktbilder på nätet. 
I ett forskningsprojekt undersöktes hur konsumenter bedömer produkters storlek på nätet, bland annat med hjälp av eye-tracking.

I fysiska butiker bedömer konsumenterna för det mesta produktstorlekar utan att läsa på de skyltar som talar om hur mycket exem...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.074