Ny marknadsdirektör ska säkra Arlas strategiska mål
Efter tio år på Arla i olika globala roller blir Matthew Walker marknadsdirektör för Arla Sverige. Han tillträder den nyskapade rollen som vice president marketing den 1 januari 2022.
– Att förstå konsumenten och tillgodose deras behov är mitt fokus. Att bygga tillit, innovation och leverera på de fantastiska varumärken som svenskarna älskar är mitt mål, säger Matthew Walker i en kommentar.
Matthew Walker kommer senast från en tjänst som global brand senior director. I sin nya roll blir han ansvarig för att säkra målen i den femårsstrategi, Future 26, som Arla nyligen presenterade. Till sitt förfogande har han bland annat en annonsbudget som under 2020 uppgick till 374 miljoner kronor. Arla Sverige var då den sjunde största annonsören i Sverige.
– Jag är mycket glad över att välkomna Matt till Sverige och till vårt ledarteam. Matt har ett ovanligt driv och nyfikenhet. En djärvhet att ligga i framkant oavsett vad han gör, säger Kai Gyllström, vd Arla Sverige.
Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.