Svenska Retursystem bygger ut och nyanställer i Västerås
Svenska Retursystem bygger ut sin anläggning i Västerås. Under våren görs plats för fler kontorsplatser och utökad lageryta.
Företaget tar också hem sin kundservice och planering, som hittills skötts av Örebroföretaget Sonat. Man vill skapa bättre förutsättningar att bygga en långsiktig och bred logistikkompetens inom bolaget, enligt ett pressmeddleande.
Till det nya Customer Planning & Supportcentret ska ett tjugotal tjänstemän rekryteras det kommande halvåret.
–Vi har ett väldigt spännande år framför oss. Det känns fantastiskt roligt att vi satsar så stort här i Västerås. Vårt nya Customer Planning and Support Center kommer bli hjärtat i styrningen av vår logistik både i Sverige och internationellt, säger Fredrik Thapper, Supply Chain Manager på Svenska Retursystem.
Under senaste åren har verksamheten expanderat kraftigt och för att möta den ökade efterfrågan måste kapaciteten ökas.
– Vi är glada över att vi kommit igång med utbyggnaden av vår anläggning så att vi kan säkra vår kapacitet och möta den ökande efterfrågan på våra smarta och hållbara lastbärare, säger Patrik Halt, chef region mitt på Svenska Retursystem.
Utbyggnaden på omkring 7 200 kvm sker i samarbete med Mileway och Logistic Contractor.