Strongpoint i samarbete med Gordon om hemleveranser
Retailtechföretaget Strongpoint har ingått ett partnerskap med Gordon Delivery och kompletterar sin logistiklösning för e-handel av mat med en hemleveransmodul.
Överenskommelsen innebär att Strongpoint kommer att integrera och återförsälja Gordons tekniska plattform som en del i sin befintliga logistiklösning för e-handel.
Partnerskapet innebär förbättrad effektivitet vid hemlerans, ruttoptimering samt möjlighet till live-interaktion med chaufförer och konsument. Beställningar och leveranser av dagligvaror spåras i realtid och ger livsmedelshandlaren full överblick av flödet. Slutkonsumenten kan följa sin order och vet exakt när varor kommer att levereras till dörren, enligt ett pressmeddelande från Strongpoint.
– Vi är mycket stolta över samarbetet med Gordon. Vi tror verkligen att våra dagligvarukunder kommer dra nytta av detta partnerskap, våra befintliga lösningar kommer växa och utvecklas i samverkan med de förbättrade funktioner som Gordon tillhandahåller i sin plattform. Genom nyttjande av senaste teknik förser vi gemensamt dagligvaruhandeln med de bästa logistiklösningarna som finns på marknaden, säger Jacob Tveraabak, CEO på Strongpoint.
– Vi är mycket glada över vårt samarbete med Strongpoint. Vårt partnerskap ger oss möjligheter att tillhandahålla en heltäckande och mer avancerad lösning för e-handelslogistik till dagligvaruhandeln. Med Strongpoint som återförsäljare och teknisk partner får Gordon möjlighet att nå alla de marknader där Strongpoint är operativa och på så sätt når vi ut till en större kundkrets som vi annars inte möter i dag,” säger Ali Ghoce, CEO och grundare av Gordon.