23948sdkhjf

Lidl välkomnar Ica-Stig: ”Behövs ingen handlarlön”

Lidl i nytt retsamt PR-utspel.

Loa Falkman har som Fri Köpenskap tidigare berättat beslutat att pensionera sig i rollen som Ica-Stig.

Reklamsåpan kommer att presentera efterträdaren den 31 januari och spekulationerna om vem som ersätter är i full gång.

Nu passar Lidl på att, med sin vanliga PR-kaxighet, ge sig in i hetluften med ett syrligt budskap. I en reklamkampanj som snurrat i sociala medier välkomnar de Ica-Stig till lågprisjättens butiker.

”Att gå i pension behöver inte vara olidligt. Välkommen in Stig! Äntligen kan du knäppa upp kavajen och njuta av god mat till ett pris som inte kräver grosshandlarlön”, står det i annonsen.

Enligt Lidls marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman var läget för bra för att bortse från.

– Vi försöker hela tiden jobba reaktivt och snabbfotat och jag tycker dessutom det är kul att vi i branschen kan ge varandra vänskapliga gliringar. Med tanke på den senaste tidens fokus på Ica-Stig var det här en möjlighet vi helt enkelt inte kunde missa. Eftersom hela vår affärsmodell bygger på att erbjuda högsta kvalitet till bästa pris kändes det givet att bjuda in Stig version två, som nu går i pension, att upptäcka vårt sortiment och våra priser, säger hon till Fri Köpenskap.

Vad har ni fått för reaktioner?

– Vi har fått otroligt positiv feedback i sociala medier och det är tydligt att kunderna (och andra som nåtts av inläggen) uppskattar vår blinkning. Än så länge har vi inte hört något från Ica eller Stig.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.068