23948sdkhjf

Mathem har problem med leveranserna – kunder utan julmat

E-handlaren Mathem har trots att de tidigare meddelat de står väl rustade inför julhandelns anstormning nu problem med sina leveranser, skriver Dagens industri. Kunder som beställt julskinka och risgrynsgröt ser nu ut att få gå utan och enligt Mathem beror det hela på att den senaste coronavågen slog till hårdare än väntat.

– Det som också hänt i år är att trycket på julvaror börjat mycket tidigare än vad vi förväntade oss, säger Julia Lindberg, chef för inköp och sortiment på Mathem, till Dagens industri.

Tidningen har varit i kontakt med flera kunder i Storstockholm och det beräknas att tusentals i området påverkas av bristen. Mathem jobbar nu för fullt för att i största möjliga mån ersätta kunderna som går utan vad de beställt.

–Vi känner ett jättestort ansvar och för oss är varje kund viktig, det är därför vi sitter in akutåtgärder för kunder som saknar mer än tre varor. Vi vill inte heller att någon ska behöva ge sig ut i den fysiska handeln i onödan. Vi gör det bästa vi kan för att leverera, alternativt ersätta varor som vi inte kunnat leverera, säger Julia Lindberg till Di.

Ingen kund ska behöva betala för något som de inte fått och enligt Julia Lindberg kommer så många kunder som möjligt, som saknar mer än tre varor att få en kompletterande leverans med ersättningsprodukter. Mathem kan dock inte garantera att exakt rätt vara kommer att komma fram innan julhelgen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08