Så ser det ut inne i Amazons nya Fresh-butik
Amazon av äntligen avslöjat namnet på sin haussade nya matkedja. Den första Fresh-butiken har nu öppnat i Woodland Hills, Los Angeles.
Spekulationerna har varit många och långa – Fri Köpenskap skrev om planerna första gången redan i mars 2019 – men nu har Amazons nya fysiska livsmedelskedja lanserats i Kalifornien.
Hittills har bara specialinbjudna fått komma in i butiken. Allmänheten får vänta ytterligare några veckor.
Fresh, som redan är ett varumärke som förknippas med e-handelsjättens matleveranser, är i grunden en traditionell matbutik, men uppgraderad med den senaste Amazon-tekniken. Till exempel kan röstassistenten Alexa användas som shoppingassistent och matvagnarna är högteknologiska. Dessutom utlovas ständigt låga priser.
På många sätt påminner butiken om kinesiska Alibabas mycket framgångsrika kedja Freshippo, tidigare känd som Hema. Fresh är precis som Freshippo omnikanal från grunden och har också en rejäl fisk- och skaldjursdisk. Det är också möjligt att beställa kall och varm mat, I Los Angeles med pizza på menyn.
Nyfiken på hur det ser ut i butiken? – se bildspelet.