Här presenterar Pricer sin nya plattform
På Euroshopmässan, som hålls i Düsseldorf nästa vecka, kommer Pricer att presentera sin nya plattform Plaza. En plattform och tjänster som möjliggör nya affärsmodeller för digitalisering av butiker. Samtidigt lanseras även nya produkter och partnerskap, enligt ett pressmeddelande från företaget.
Den nya infrastrukturen för butikshantering möjliggör affärsmodeller baserade på molnlösning och Software as a Service (SaaS). Pricer Plaza bygger på Pricers centrala mjukvara för butikshantering och innefattar en rad tjänster för smidig hantering av infrastruktur och tjänster i butiken. Tillsammans möjliggör de bland annat:
-
Avancerad dynamisk prissättning och kampanjer.
-
Avancerad varupåfyllnad.
-
Bildtagning och optimering av hyllorna.
-
Tjänster för ”Click and collect”.
-
Produktpositionering för bästa kundupplevelse.
Pricer Plaza innehåller även ett antal API:er och tjänster så att olika samarbetsparter snabbt och effektivt kan implementera ytterligare funktioner. På Euroshopmässan visar Pricer bland annat:
-
Qopius – AI-baserad mjukvara för hyllövervakning i butiker med hjälp av bilder som samlas in med Pricer Shelf Vision.
-
Whywaste – ett lättanvänt verktyg för hantering av utgångsdatum. Lösningen används redan av ett stort antal butiker världen över och har effektivt minskat deras matsvinn och intäktsbortfall. Lösningen är integrerad med Pricers Instant Flash.
-
Novisign – tillhandahåller avancerade digitala skyltar och displaysystem för butikshyllor. De är integrerade i Pricers pris- och systemhantering och Pricer Plaza för avancerade kampanjer och kundupplevelser.
-
Wasteless – en AI-baserad dynamisk prissättningslösning för färskvaror som baseras på Pricers elektroniska hyllkantsetiketter och som ger ökade intäkter och minskat matsvinn.
-
QSC – tillhandahåller integration med SAP:s affärshanteringssystem för detaljhandeln och erbjuder handeln expertkunskap och insikter. QSC kommer att visa upp avancerade lösningar för butikshyllorna.
Det nya systemet Shelf Vision innehåller en rad visualiserings- och sensorteknologier för butikshyllor, som kan samla in hylldata på ett helt unikt sätt.
Det möjliggör avancerade tillämpningar såsom automatisk identifiering och hantering av slutsålda varor, realogram/planogram, rätt placering av varor och reklammaterial samt sofistikerad hylloptimering.
– Euroshop har alltid varit viktigt för oss i vårt arbete med att nå både den europeiska och den globala marknaden för smart retail. Vi ser fram emot att få presentera vår branschledande plattform Pricer Plaza och vår vision för att leverera grundläggande och avancerade realtidslösningar för våra kunder, säger Helena Holmgren, vd på Pricer.