Digital Ica-handlare talar på Retaildagen
Den 3 oktober anordnar Fri Köpenskap tillsammans med systertidningarna Dagens Handel, Habit och Transport & Logistik Idag Retaildagen i kontorshotellet Epicenter på Mäster Samuelsgatan 36 i Stockholm.
En av många intressanta talare blir Viktor Rönn, handlare på Ica Nära Brottbyhallen, som Fri Köpenskap vid flera tillfällen skrivit om. Viktor Rönn har med stort engagemang, tydligt kundfokus och en välplanerad prisstrategi knaprat marknadsandelar på nätet.
– Jag kommer att prata om mina insikter från min egen digitala resa, berättar han för Fri Köpenskap.
Vilka är de största insikterna du kommit till?
– Den kanske enskilt största insikten är att vi inte vet så mycket som vi tror att vi vet. Ju mer man lär sig desto mer inser man det. Vi kan bara gissa vad som kommer att hända i framtiden.
Hur får man till det digitala kundmötet?
– Engagemanget är det viktigaste. Det gäller att vara precis lika engagerad och tillmötesgående online som i butik.
Hur har din e-handel utvecklats?
– Den går spikrakt och jättefort uppåt. Det går fantastiskt bra just nu. Lönsamheten är på plats och detta kombinerat med att vara vass på pris. Där är vi inte många som har lyckats.
Vad ser du fram emot med Retaildagen?
– Det som är så spännande med Retaildagen är bredden som spänner över flera branscher med olika perspektiv. Diskussioner i allmänhet är mycket lärofullt och jag ser fram emot att få bolla idéer fram och tillbaka med andra.
Även Sevans vd Julia Kronlund medverkar på Retaildagen för att dela med sig av sina erfarenheter från dagligvarubranschen. Läs mer och boka din biljett till Retaildagen här.